Kuratorium Oświaty w Białymstoku
Strona główna »» Akty publicznoprawne »» Zarządzenie nr 55/2014 Podlaskiego Kuratora Oswiaty z 09.04.2014r
Zarządzenie nr 55/2014 Podlaskiego Kuratora Oswiaty z 09.04.2014r
Zarządzenie Nr 55 /2014
Podlaskiego Kuratora Oświaty
z dnia 9 kwietnia 2014 r.
w sprawie legitymacji służbowych pracowników
Kuratorium Oświaty w Białymstoku
Na podstawie § 25 ust. 1 pkt 1 Regulaminu Kuratorium Oświaty w Białymstoku, stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr 57/2013 Podlaskiego Kuratora Oświaty z dnia 30 lipca 2013 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Kuratorium Oświaty w Białymstoku zarządza się co następuje:
§ 1. 1. Podlaski Kurator Oświaty wydaje legitymacje służbowe pracownikom Kuratorium Oświaty w Białymstoku zatrudnionym na stanowiskach wymagających kwalifikacji pedagogicznych.
2. Podlaski Kurator Oświaty może wydać legitymację służbową pracownikowi zatrudnionemu na innym stanowisku niż wskazane w ust. 1, jeżeli jest >a niezbędna przy wykonywaniu czynności służbowych.
3. Legitymację służbową wystawia się na druku akcydensowym o symbolu
Pu-Os-221.
4. Wystawione legitymacje podlegają ewidencji prowadzonej w Kuratorium Oświaty w Białymstoku, której wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
5. Legitymacja wydana pracownikom, o których mowa w ust. 1 stanowi podstawę do dokonywania czynności służbowych, a w szczególności przeprowadzania ewaluacji zewnętrznej i kontroli w szkołach i placówkach, nad którymi Podlaski Kurator Oświaty sprawuje nadzór pedagogiczny oraz kontroli placówek wypoczynku dzieci i młodzieży.
6. Pracownik obowiązany jest do okazania legitymacji przed przystąpieniem do wykonywania czynności służbowych.
§ 2. 1. W razie utraty legitymacji pracownik obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym na piśmie Podlaskiego Kuratora Oświaty, podając datę oraz okoliczności jej utraty.
2. W przypadku odzyskania utraconej legitymacji pracownik niezwłocznie zwraca ją Podlaskiemu Kuratorowi Oświaty, podając na piśmie datę i okoliczności odzyskania legitymacji.
§ 3. Legitymacja podlega wymianie w przypadku:
1) zmiany nazwiska;
2) uszkodzenia lub zniszczenia;
3) zmiany stanowiska;
4) wyczerpania miejsca na wpisy przedłużające ważność legitymacji.
§ 4. 1. W przypadku utraty legitymacji lub konieczności jej wymiany Podlaski Kurator Oświaty wydaje na wniosek pracownika nową legitymację.
2. Wzór wniosku o wydanie legitymacji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 5. Legitymacja podlega niezwłocznie zwrotowi w przypadku:
1) udzielenia pracownikowi urlopu bezpłatnego lub urlopu wychowawczego na okres dłuższy niż sześć miesięcy;
2) ustania stosunku pracy.
§ 6. W przypadkach, o których mowa w § 3 oraz w § 5 dotychczas posiadana przez pracownika legitymacja podlega anulowaniu poprzez obcięcie jednego z rogów legitymacji.
§ 7. 1. Pracownicy obowiązani są dbać o należyty stan legitymacji, a w szczególności chronić je przed utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem.
2. Pracownicy nie mogą odstępować legitymacji innym osobom oraz przesyłać ich listownie (pocztą).
§ 8. Czynności związane z wystawianiem, wymianą, przedłużeniem oraz przyjęciem legitymacji w przypadku jej zwrotu dokonuje wyznaczony pracownik Wydziału Organizacyjnego, który prowadzi ewidencję wydanych legitymacji.
§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Podlaski Kurator Oświaty
//
mgr Jerzy Kiszkiel
|